DOMEIN GEDRAG
Aangeboren en/of risicofactoren kunnen van invloed zijn op de leerontwikkeling. Door te werken vanuit een meervoudig perspectief dragen wij bij aan duurzame oplossingen. We doe dit door aandacht te besteden aan de talenten van iedere leerling afzonderlijk en het ondersteunen van een positief gevoel van eigenwaarde. Elementen uit interventies die in algemene zin worden ingezet bij cognitieve- en/of gedragsproblematieken kunnen door ons in de praktijk worden toegepast.
DOMEIN AUTISME
In onze praktijk wordt voortdurend aandacht besteed aan de prikkelbalans van leerlingen met autisme. Juiste en op maat aangepaste hulp en begeleiding sterken hen enorm tijdens hun rijopleiding en bespaart aanzienlijk op het aantal praktijklessen. Dagelijks wordt intensief gewerkt aan het uitbreiden en verfijnen van beeldvorming, om visuele ondersteuning en visuele strategieën in te kunnen zetten. We doen dit door het hanteren van een simplistische theorie: waarin niet gelabeld wordt en autisme niet te groot wordt gemaakt.

Snel een rijbewijs halen? Je kunt altijd direct starten! → Aanmelden
HEB JE EEN VRAAG?
Stuur ons een WhatsApp-bericht.
Wij helpen je graag!

ADHD/ADD
Als het moeilijker is om onbelangrijke prikkels naar de achtergrond van het bewustzijn terug te dringen, kan dat in het verkeer extra energie kosten om jezelf te concentreren en niet relevant prikkels te filteren. Via passend onderwijs wordt samen met de leerling gewerkt aan het behouden van overzicht, werken aan structuur en gerichte aandacht.
AUTISME
Er bestaat veel schommeling in de wijze waarop zintuigelijke gevoeligheden zich kunnen ontvouwen in gedrag. Omdat de sensorische overbelasting van persoon tot persoon sterk verschilt, wordt voor iedere leerling altijd eerst een profiel opgesteld. Op die manier kunnen aanpassingen gedaan worden en methodieken worden gekozen die het meest geschikt zijn.
NLD
De afkorting NLD staat voor Non-verbal Disabilities: een niet-verbale (pervassieve) leerstoornis die tegenwoordig steeds vaker door neuropsychologisch onderzoek wordt vastgesteld. De probleemgebieden bij NLD voor wat betreft de informatieverwerking in het verkeer worden per leerling uitgewerkt: om tegemoet te komen aan een andere manier van informatieverwerking.
ANGST- & STRESS
Ons handelingenrepertoire om (faal)angst- en stress tijdens het leren in het verkeer te reduceren richt zich niet op de gevolgen, maar op de oorzaken van gedrag. We helpen de focus in de eisende, prestatiegerichte en competitieve omgeving rondom de leerling te verleggen, zodat er meer balans ontstaat in het leerproces.
HOOGBEGAAFDHEID
Hoogbegaafdheid komt in verschillende vormen tot uiting. Daarom hanteren we voor iedere leerling een eigen aanpak, afgestemd op de leer- en persoonlijkheidseigenschappen. Per leerling worden de grote van leerstappen en de behoefte aan herhaling bekeken. Hiermee wordt voorkomen dat er teveel reguliere lesstof wordt aangeboden en wordt de frustratiedrempel tijdens het leren bewaakt.
CEREBRAL VISUAL IMPAIRMENT
Als de kwaliteit van de ogen goed is, maar de hersenen visuele informatie niet goed verwerken en er zich hierdoor problemen voordoen, is er sprake van een nog niet zo bekende cerebrale visuele stoornis: Cerebral Visual Impairment (CVI). In het verkeer kan CVI levensgevaarlijk zijn, onder andere door verstoring in locatie- oriëntatie en bewegingswaarneming. Goed doordachte compensatiestrategieen helpen meer betekenis te geven.





Competente (rij)docenten op HBO-en Universitair niveau
Meer dan 50 jaar routine in (rij)onderwijs
Praktijklessen op maat van 45, 60, 90 of 120 minuten
Communicatief zeer vaardig: zowel mondeling- als schriftelijk
Vanuit efficiëntie nooit een (lange) wachtlijst
Opleiding en CBR Praktijkexamen doen in Tilburg, Breda of Den Bosch
D E W I
TILBURG- WAALWIJK - BREDA- DEN BOSCH
Maandag t/m vrijdag 09.00-17.00 uur: